Zase mě jednou brali všichni čerti. Tentokrát kvůli nemožnosti odebrat výchozí účet MS Exchange z Outlooku Desktop. Když přejdete z jedné služby Microsoft Exchange do druhé, například z interního serveru Exchange na Office365 (Microsoft 365), a chcete zachovat aktuální profil (což běžně nedoporučuji, ale jsou případy, kdy je to potřeba), nemůžete ze svého profilu odebrat původní účet Exchange. Stejně tak, když máte v profilu dva Exchange (i Online) účty a ten první potřebujete odebrat, tak se vám to nepovede a Zobrazí se vám velmi příjemná systémová hláška:
The primary account cannot be removed unless it is the only account in the profile. You must remove all other Exchange accounts before removing the primary account account.
Microsoft Outlook
Obsah
Výchozí (primární) účet Exchange
Primární účet Exchange je prvním účtem přidaným do profilu. Primární účet nelze z profilu odebrat, dokud nejsou z profilu odstraněny všechny ostatní účty Exchange (když je primární účet odebrán, další přidaný účet Exchange je považován za primární).
Všechny ostatní účty Exchange přidané do profilu jsou považovány za sekundární účty.
Doporučenou metodou změny primárního účtu je znovu vytvořit profil uživatele a nejprve přidat příslušný účet. Existují však dvě další možnosti: upravit registr a poté odebrat primární účet Exchange z vašeho profilu nebo přidat do profilu soubor PST, nastavit jej jako výchozí a poté odebrat účty Exchange.
Obojí je za mě řešení postavené „na hlavu“.
Odstranění výchozího účtu Exchange
Pokud potřebujete odstranit primární účet ze svého profilu, máte tři možnosti.
- Vytvořit nový profil (doporučeno)
- Odebrat všechny účty Exchange ze svého profilu a poté přidat nový účet zpět
- Odebrat klíč z registru, abyste mohli odstranit primární účet z registru.
I když vytvoření nového profilu může být rychlejší (a je to doporučená metoda), existují i jiné metody, které můžete použít ke změně primárního účtu a zachování profilu při zachování nastavení specifických pro profil.
Přejděte na Ovládací panely > Pošta a odeberte všechny účty Exchange z profilu, přičemž primární účet odeberte jako poslední. Budete muset do profilu přidat pst a nastavit jej jako výchozí datový soubor a poté restartovat aplikaci Outlook.
Zavřete Outlook a vraťte se do Ovládací panely > Pošta (Microsoft Outlook) a přidejte nový účet. (Podle mých zkušeností zde nemusí být nový účet zobrazen, dokud nerestartujete Outlook.)
Restartujte aplikaci Outlook. Přejděte do nastavení účtu a nastavte *.ost jako výchozí. Chcete-li odebrat soubor *.pst z profilu, budete muset aplikaci Outlook restartovat ještě jednou.
Tato metoda je vhodná asi jen v případě, kdy máte jen pár účtů Exchange. Pokud máte hodně účtů Exchange nebo poštovní schránky, které máte v profilu, jsou velké, můžete upravit registr, abyste odstranili příznak „primární“ a poté mohli účet smazat.
Úprava registru je obecně lepší možností, když hrozí, že synchronizace poštovních schránek bude trvat dlouho (třeba jste jste na datovém připojení) nebo pokud máte ve svém profilu větší množství účtů Exchange.
Odebrání primárnho účtu pomocí úpravy registrů
Odebrat příznak primárního účtu můžete také pomocí úpravy registrů. Tato metoda není oficiálně podporována Microsoftem. Pokud se cokoliv nepovede, budete si muset vytvořit nový profil, obnovit exportovaný klíč profilu nebo použít Obnovení systému k návratu k předchozímu bodu obnovení.
Zavřete aplikaci Outlook a otevřete editor registru.
Stisknutím klávesy Windows + R otevřete příkaz Spustit, do pole zadejte příkaz regedit a stiskněte klávesu Enter.
V editoru registrů najděte tento klíč
Outlook 2010
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\Current Version\Windows Messaging SubSystem\Profile\<nazev-profilu>
Outlook 2013
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office.0\Outlook\Profiles\<nazev-profilu>
Outlook 2016 a novější
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office.0\Outlook\Profiles\<nazev-profilu>
Doporučuji nejrve celý klíč profilu exportovat (záloha) a poté vyhledejte a odeberte jeden (nebo oba, nebo tři) klíče registru související s primárním účtem – viz dále.
V klíčích vybraného profilu je potřeba hledat hodnotu s názvem 001f6641 (případně 001f662b). Hodnotu s tímto názvem používá každý účet. Pro každý účet najdete nejméně dva klíče obsahující tuto hodnotu a musíte odstranit druhý klíč, který patří k primárnímu účtu (můžete smazat oba klíče, já mažu vždy oba). Po smazání klíče/klíčů je následně možné odstranit primární účet.
Na níže uvedeném příkladu je vidět, že hledáme účet messaging.microsoft@365lab.cz, který byl použit na testování.
Po nalezení a odstranění dvou nebo tří klíčů registru přejděte na Ovládací panely > Pošta (Microsoft Outlook). Zatím Outlook Desktop nezapínejte.
Přejděte na „E-mailové účty…“ a nastavte požadovaný účet jako výchozí, pokud je přítomen původní účet, tak jej odeberte.
Nyní můžete zapnout Outlook Desktop. Pokud se zobrazí chyba, máte 2 možnosti: 1) dohledat klíč, který jste přehlédli a nesmazali, 2) obnovit registr ze zálohy.